Õpikogukonnad

Koolis on 6 õpetajatest koosnevat õpikogukonda: Erasmus, Kuninga Kullo, Liikuma kutsuv kool, Lõiming, Roheline kool ja Millimallikad.

Erasmus

Juba aastaid oleme osalenud Erasmus+ ja eTwinningu programmides. Sellest kasvas välja õpikogukond, kuhu kogunesid inimesed, kes aktiivsemalt panustasid Erasmuse tegevustes.

Meie kool sai 2022.a Erasmus+ õpirände akrediteeringu, mis võimaldab vastavalt kooli Erasmus+ plaanile teha õpetajate ja õpilaste õpirändeid vahemikus 01. jaan. 2023 – 31. dets. 2027, mis aitavad ellu viia vähemalt üht Erasmus+ plaani eesmärki.

Eesmärgid on:
*innovaatiliste, kaasaegsete ja õpilaste koostööd ning kaasatust toetavate meetodite eesmärgipärane rakendamine õppeprotsessis;
*õpetajate ja õpilaste digipädevuse tõstmine;
*aineteülese lähenemise rakendamine soodustamaks koostööd erinevate ainevaldkondade õpetajate vahel rõhuasetusega kestliku arengu teemadele ning loovuse arendamisele;
*heade haridustavade ja nüüdisaegsete õpetamispraktikate jagamine teiste asutustega Euroopa koostööpartnerite võrgustiku loomise kaudu.

Liikmeteks õpetajad: Liis R-B, Liina, Annika, Silvi, Katrin K, Tiiu K, Kadri A, Liis V, Lemme

Meie tegemistest saab rohkem lugeda Erasmuse blogist.


Kuninga Kullo

Liikmeteks õpetajad: Signe, Reet J, Veste, Ene, Karin, Katrin L, Tõnu, Kätlin, Urmas
Kuninga Kullo õpikogukonna eesmärgid:
*õpilastele ja õpetajatele kultuuri- ja loodusmatkade soovitused õpitulemuste saavutamiseks I – III kooliastmes.
*Teeme igakülgset koostööd kõigi meie kooli õpikogukondadega ja osaleme kooli üritustel ning korraldamisel;
*veame meie kooli osalemist Eesti UNESCO ühendkoolide ja Läänemere projekti võrgustiku töös.
*korraldame kogukonnaüleseid teatrikülastusi.
*eesti keele ja kultuuri väärtustamine tundides ja projektides – 2024 Eesti kultuuririkkuse aasta, 2025 Eesti Raamatu Aasta.
Kogukond tekkis õpetaja Urmase algatusel. Talle meeldib korraldada kultuuri- ja loodusmatkasid. See on ka oluline osa õppetööst, millega tulid kaasa paljud kolleegid.


Liikuma Kutsuv Kool

Pärnu Kuninga Tänava Põhikool liitus Liikuma Kutsuva Kooli (LKK) võrgustikuga 2019. aastal ja on sellest ajast alates olnud eeskujuks liikumisrõõmu edendamisel. Koolis on liikumine saanud loomulikuks osaks nii ainetundides, vahetundides kui ka erinevates kooliüritustel, toetades kogu koolipere vaimset ja füüsilist heaolu.

Programmi eduka toimimise eest hoolitseb pühendunud ja motiveeritud meeskond, keda toetavad aktiivsed ja loovad mängujuhid. Oleme saavutanud silmapaistvaid tulemusi, meie pingutusi krooniti Liikuma Kutsuva Kooli vapiga, mis tunnustab koolide süsteemset ja teadlikku tööd liikumise edendamisel.

Iga päev kutsub õpilasi liikuma mitmekesine koolihoov ning kaunis õunapuuaed. Koolihoovis leidub tegevust igale maitsele – alates kiikumisest ja pallimängudest kuni turnimise ja jooksumängudeni. Meil on lauatennise lauad, Crossnet, Spikeball, Kickit jalgpallikomplekt, tasakaalulint, kettagolfikorvid, hüppenöörid, Footbagid, siseliikumisrajad ja palju muud. Koolimaja õuele oleme rajanud 6-kohalise kiigu ja meelteaia, mis pakuvad lastele mängulusti ja meelerahu. Õpetajad kasutavad koolihoovi rõõmuga ka õuesõppe tundideks, pakkudes vaheldust klassiruumis õppimisele. Erilist põnevust lisavad kaks interaktiivset mängu: LÜ ja SPORTident, mis muudavad liikumise veelgi kaasahaaravamaks.

Traditsioonilised üritused, igapäevased vahetunnid ja spetsiaalsed projektid on muutnud kooli keskkonna elavaks ja tervislikuks. Koolipere ühtsus ja koostöö kohaliku kogukonnaga näitavad, et liikumine on rohkem kui lihtsalt sport – see on elustiil, mis toetab õpilaste ja õpetajate vaimset ja füüsilist heaolu.

Meie tegemiste kohta saab rohkem lugeda Kuninga Liikuma Kutsuva Kooli blogist.

LKK meeskonna liikmed:
Reene Tammearu (inglise keel)
Kristiina Hunt (eesti keel)
Kristi Treial (klassiõpetaja)
Eda Sempelson (eripedagoog)
Elar Jaakson (kehaline kasvatus)
Kadri Polski (ajalugu)
Krislyn Maisalu (sotsiaalnõustaja)

Koos püüame luua koolikeskkonna, kus liikumine on loomulik osa õppe- ja vabast ajast, pakkudes rõõmu ja toetades kogu koolipere heaolu.


Lõimingu õpikogukond

Lõimingu õpikogukond tekkis vajadusest ühendada erinevaid õppeaineid ja edendada õppeainetevahelist koostööd. Õpikogukonna eesmärk on luua igapäevaõppes rohkem võimalusi lõiminguks. Õpikogukonda kuuluvad  Daivi Jõerand, Emma-Marie Nõmm, Kairi Osula, Kaire Kilk, Ly Suursild, Aili Vunk, Ulvi Lutoškin ja Marja-Liisa Kirschbaum. Õpikogukond on korraldanud konverentsi/koolituse teemal: „Kolleegilt kolleegile. Lõiming põhikoolis“, integreerinud kodulinna teema õppeprotsessi. 2024/2025 õppeaastal viiakse läbi kooliolümpia, mille fookus on Pärnu linnal ja maakonnal.


Roheline Kool

Rohelise Kooli kogukond tekkis soovis väärtustada rohkem keskkonda meie ümber.

Kogukonda kuuluvad: Kaja Aadoma, Siiri Paasma, Inga Merisaar, Ruth Vaga, Elje Lõhmus, Reet Meetua, Ann Virovere, Emma Pajusaar, Kady Õispuu, Koidula Säde ja Anu Päit, kes on kogukonna juht.

Rohelise Kooli eesmärgid:

  1. Edendada keskkonnahariduse kaudu jätkusuutlikku eluviisi
  2. Kujundada vastutustunnet ja keskkonna väärtustamist
  3. Vähendada prügistamist ja pöörata tähelepanu prügi sorteerimisele
  4. Oma kooli õueala korrashoid ja selle kasutamine
  5. Tervislik liikumisviis
  6. Vee tähtsus looduses ja tarbimine
  7. Elurikkus meie ümber
  8. Aasta-tegijad looduses
  9. Tähelepanu tervislikule toitumisele

Vaata meie kogukonna tegemistest täpsemalt Rohelise kooli blogist.


MillimallikadMatemaatika õpivara ja praktilise õppe koosloomeline õpikogukond 

Õpikogukonda „Millimallikad“ kuuluvad

  • Triinu Haugas (kogukonna juht, matemaatika)
  • Heli Laan (klassiõpetaja)
  • Ege Juurikas (eripedagoog)
  • Tiia Vreimann (eripedagoog)
  • Tea Toode (matemaatika)
  • Marju Rajasalu (kunstiõpetus)
  • Kätlin Neimann (matemaatika, Kolme Põrsakese teadusring)
  • Urve Paulmann (matemaatika).

Meie mitmekesine õpikogukond ühendab eri taustade ja huvidega õpetajaid, et luua turvalist ja toetavat matemaatika õpikeskkonda. Me usume, et igaühel on midagi unikaalset pakkuda. Üheskoos töötades püüame luua inspireeriva tuleviku kõigile õpilastele, seostades õpitavat igapäevaeluga sh läbi mänguliste ja praktiliste projektide. Meie eesmärk on luua kõiki kaasav ja arendav õpikeskkond, kus iga õpilane saab maksimaalselt oma potentsiaali avastada ja arendada, kasutades lõimitud õppe ja koostöö eeliseid.

Oma eesmärkideks oleme seadnud õppija individuaalseks arenguks toetavate tingimuste ja ühiste õpperessursside loomise ning õpitava ja igapäevaelu seostamise erinevate projektide kaudu.

Eesmärkide saavutamiseks oleme võtnud fookusesse järgmised tegevused:

  1. Õppevahendite arendamine: Õppematerjalide koostamine, kohandamine ja jagamine, hõlmates erinevaid matemaatika teemasid ja praktilisi ülesandeid.
  2. Individuaalse või väikese rühma toe pakkumine: Individuaal-, õpiabi- ja süvarühma tunnid. Õpilastele individuaalse õppe ja toe pakkumine kas individuaal- või väikese rühma tunnis.
  3. Projektipõhine õpe, sh lõiming: Tunnis õpitu sidumine igapäevaeluga läbi erinevate projektide, hõlmates reaalseid probleeme ja ülesandeid. Näiteks ruumiliste kujundite joonestamine, voltimine, kujundamine. Õuesõpe.
  4. Koostöö ja kogukonna loomine: Kohtumiste, arutelude, koolituste, väljasõitude jm korraldamine kogemuste ja ideede jagamiseks, tugevdades kolleegide sh kogukonnaliikmete vahelisi sidemeid.
  5. Tagasiside ja hindamine: Õpilastelt ja kolleegidelt tagasiside kogumine ja tulemuste analüüsimine, parendades selle tulemusel õppeprotsesse ja -materjale. Õpilastele tagasiside andmine nende õppeprotsessi edenemise kohta.
  6. Õpilaste motivatsiooni ja huvi suurendamine: Erinevate õppemeetodite kasutamine, eesmärgiga suurendada õpilaste huvi ja motivatsiooni matemaatika vastu. Näiteks tunnustus erinevate mänguliste elementide või auhindade kaudu. Samuti läbi reaalmaailma rakenduste, mis näitavad matemaatika praktilist väärtust.

„Millimallikate“ missiooniks on luua inspireeriv ja toetav õpikeskkond, kus iga õpilane saab avastada ja arendada oma potentsiaali. Meie visiooniks on olla juhtiv õpikogukond, mis toetab mitmekesist ja kaasavat haridust. Meie väärtused hõlmavad koostööd, vastastikust austust, innovatsiooni ja võrdsust kõigi õpilaste jaoks.

Arvame, et selline mitmekesine ja kaasahaarav lähenemine aitab luua toetava ja arendava õpikogukonna, mis vastab õpilaste individuaalsetele vajadustele ja seob õpitava igapäevaeluga.