Ande- ja oskusainete aineühendus hõlmab 4 ainevaldkonda:
- muusika- ja kunstiõpetust
- tehnoloogiaõpetust ning käsitööd ja kodundust
- kehalist kasvatust
- inimeseõpetust
Aineühendusse kuuluvad järgmised õpetajad:
- Reet Jürima – muusikaõpetaja ja koorijuht
- Marju Rajasalu – kunstiõpetuse õpetaja
- Ulvi Lutoškin – kehalise kasvatuse õpetaja
- Roman Vaik – kehalise kasvatuse õpetaja
- Elar Jaakson – kehalise kasvatuse õpetaja
- Elje Lõhmus – käsitöö ja kodunduse õpetaja
- Tõnu Tillart – tehnoloogiaõpetaja
- Siiri Paasma – inimeseõpetuse õpetaja
Kunstivaldkonna õppeainete
(muusika- ja kunstiõpetus) õpetamise kaudu
taotletakse, et õpilane:
1) omandab loovtegevuse ja eneseväljenduse
kogemusi, tunnetab enda loomingulisi võimeid ning väärtustab isikupäraseid ja
keskkonnasäästlikke lahendusi;
2) kasutab loovtöödes mitmekesiseid
visuaalseid ja muusikalisi väljendusvahendeid, arutleb eakohaste kultuuriliste
sõnumite ja väärtushinnangute üle, oskab kujundada oma arvamust ning väljendada
kunsti abil emotsioone;
3) väärtustab kultuuri ja inimese
loovust, osaleb nii individuaal- kui ka koostööprojektides ning peab tähtsaks
lahenduste otsimist ja loovat mõtlemist;
4) märkab kultuuritraditsioone ning
maailmakultuuri mitmekesisust, mõistab muusika ja kunsti osatähtsust
nüüdisaegses ühiskonnas, aktsepteerib erinevaid kultuurinähtusi;
5) väärtustab ja hoiab Eesti ning siin
elavate rahvusvähemuste kultuuri, tunneb vastutust kultuuritraditsioonide
säilimise eest, seostab kunsti ja kultuuri ning teaduse ja tehnoloogia arengut
nii minevikus kui ka tänapäeval;
6) omab ülevaadet kunstivaldkonnaga
seonduvatest elukutsetest, ametitest ja edasiõppimise võimalustest.
Tehnoloogiavaldkonna õppeainete (tehnoloogiaõpetus, käsitöö ja kodundus) õpetamise kaudu taotletakse, et õpilane:
1) omandab traditsioonilisel ja nüüdisaegsel tehnoloogial põhinevaid teadmisi, oskusi, väärtusi ning hoiakuid;
2) õpib mõistma toote loomisel tekkivaid valikuid, leidma ning kombineerima erinevaid keskkonnahoidlikke teostusviise ja neid analüüsima;
3) uurib ning arutleb nähtuste ja olukordade üle ning kasutab erinevaid teabeallikaid, ühendatab loova mõttetöö ja käelise tegevuse, mis on oluline inimese füsioloogilises ning vaimses arengus;
4) esitleb ideid, kavandab ja modelleerib ning valmistatab esemeid,õpib neid esitlema;
5) õpib positiivselt meelestatud keskkonnas, milles tunnustatakse püüdlikkust ja arengut, toetatakse omaalgatust, ettevõtlikkust ja loovust ning väärtustatakse Eesti ja maailma kultuuriloomingut ja –tausta;
6) õpib majandamisoskust, kujuneb keskkonnasäästlikuks ning oma õigustest ja kohustustest teadlikuks tarbijaks, analüüsib inimeste tarbijakäitumist ning püüab leida seoseid ja vastuolusid inimeste terviseteadlikkuse ning tegeliku käitumise vahel;
7) õpib meeskonnana, mis loob sobivad võimalused arendada sotsiaalseid oskusi: heatahtlikku ja arvestavat suhtumist kaaslastesse, organiseerimis- ning meeskonnatööks vajalikke võimeid ja ühise töö analüüsimise ning hindamise oskust.
Kehalise kasvatuse
õpetamise kaudu taotletakse, et õpilane:
1) soovib olla terve ja rühikas;
2) mõistab kehalise aktiivsuse tähtsust oma tervisele ja töövõimele ning regulaarse
liikumisharrastuse vajalikkust;
3) tunneb liikumisest/sportimisest rõõmu ning on valmis uusi liikumisoskusi
õppima ja liikumist iseseisvalt harrastama;
4) omandab põhikooli ainekavasse kuuluvate spordialade/liikumisviiside tehnika;
5) täidab liikudes/sportides ohutus- ja hügieeninõudeid;
6) jälgib oma kehalist vormisolekut; teab, kuidas parandada töövõimet
regulaarse treeninguga;
7) õpib kaaslastega koostööd tegema, kokku lepitud reegleid/võistlusmäärusi
järgima ja ausa mängu olemust mõistma;
8) tunneb huvi Eestis ning maailmas toimuvate spordi ja liikumisürituste vastu.
Inimeseõpetuse õpetamise kaudu taotletakse, et õpilane:
1) õpib ja arendab endas erinevaid toimetulekuoskusi ning kujuneb seeläbi sotsiaalselt küpseks ja teovõimeliseks isiksuseks;
2) väärtustab terviseteadlikkust ja ausust, hoolivust, vastutustunnet ning õiglust;
3). valdab adekvaatset minapilti, oskab analüüsida oma võimalusi ja kavandab neist lähtuvalt tulevikuplaane;
4) teadvustab kultuurilist eripära ning suhtub lugupidavalt individuaalsetesse, kultuurilistesse ja maailmavaatelistesse erinevustesse;
5) käitub üldtunnustatud sotsiaalsete normide ja suhtlemistavade järgi, mis aitavad toime tulla eakaaslaste hulgas, perekonnas, kogukonnas ning ühiskonnas, väärtustab neid;
6) omandandab teadmised ja oskused enesekontrolli, enesekasvatuse, oma võimete arendamise, tervist tugevdava käitumise ja tervisliku eluviisi kohta ning suhtub positiivselt endasse ja teistesse;
7) hindab vabadust, inimväärikust, võrdõiguslikkust, ausust, hoolivust, sallivust, vastutustunnet, õiglust ja isamaalisust ning tunneb austust enda, teiste inimeste ja keskkonna vastu;
8) oskab põhikooli lõpus teha teadlikke karjäärivalikuid lähtuvalt oma tugevustest ja nõrkustest ning tunneb töömaailma.
Ande- ja oskusainete ainesektsiooni liikmed peavad oluliseks õpilaste oskuste ja annete igakülgset arendamist ning kooli traditsioonide hoidmist. Omavahel tehakse koostööd ülekooliliste ürituste korraldamisel.
Aineühenduse töö väljundid :
- Õppeaasta ava- ja lõpuaktused
- Koolis tegutsevad mudilas-, poiste- ja lastekoor, mis osalevad nii kohalikel kui vabariiklikel laulupidudel ning esinevad kooli üritustel
- Õpilastel on võimalik oma töid esitada erinevatele õpilasvõistlustele ja osaleda ainekonkurssidel
- Kool peab oluliseks osalemist ülelinnalistel ning ka vabariiklikel koolidevahelistel võistlustel
- Kolme Kooli Pargijooks koostöös kesklinna koolidega
- Sportlik isadepäev
- Traditsiooniline koolimaja kaunistamine advendiajaks
- Jõulukontsert/etendus lastevanematele
- Eesti vabariigi aastapäeva aktus
- Kooliball
- Koolimuusika kontserdid koostöös Eesti Kontserdiga
- Käsitööpäev
- Hariduslike erivajadustega õpilaste spordipäevad kevadel ja sügisel
- Õpilastööde näitused
- Ülekooliline spordipäev
- Matkapäevad
- Osalemine kooli Erasmus+ projektimeeskondade töös