Our Cultures – Our Treasures

Meie kultuurid – meie rikkus

Projekti algus: 01.09.2020
Projekti lõpp: 31.08.2022
Projekti ametlik keel: inglise
Projekti eelarve meie koolil: 31 835 eurot
Projekti sihtgrupp: 1.-6.klassi õpilased ja klassiõpetajad; oskusainete ja inglise keele õpetajad

Projektipartnerid:

  • Sloveenia, Rače – Osnovna šola Rače
  • Kreeka, Edessa – 4o Dimotiko Sholio Edessas
  • Portugal, Assoori saared, Terceira saar, Angra do Heroísmo – EBI Francisco Ferreira Drummond
  • Hispaania, Ferrol – CEIP Cruceiro de Canido
  • Horvaatia, Rijeka- Osnovna skola Gornja Vezica

Projekti sisu ja eesmärgid:

Antud projekt arenes välja samateemalisest eTwinningu projektist, mis viidi antud partneritega läbi 2019/2020 õppeaastal.

Projekti peamised eesmärgid:

  • Euroopa kultuuripärandi väärtustamine hariduse, elukestva õppe, formaalse ja mitteformaalse õppe lõimimise, sotsiaalsete oskuste arendamise, kultuurialase silmaringi avardamise ning mitmekülgsuse austamise kaudu
  • Õpilaste sotsiaalse lõimumise soodustamine nii kohalikul kui Euroopa tasandil, vähemate võimalustega ning õpiraskustega laste kaasamine
  • Kultuurilise teadlikkuse ja tolerantsuse õpetamine/arendamine õpilastes

Kultuuripärandi osas keskendutakse antud projektis iga partnerriigi rahvatantsule ja -muusikale, tähtsamatele vaatamisväärsustele ja muuseumidele, olulisematele muinasjuttudele ja legendidele ning köögikunstile.

Projekt aitab arendada ka õpilaste võõrkeele- ja digipädevusi.

Nähtavad tulemused ja väljundid:

  • Partnerriikide kultuuripärandit tutvustav DVD ja eRaamat
  • CD parterriikide muusika ja lastelauludega
  • CD partnerriikide rahvuskeelte baastunniga
  • Projektinädalate raames avatud töötoad õpetamaks partnerriikide rahvustantse, tutvustamaks rahvustoite ja esitlemaks tähtsamaid legende, muinasjutte või muistendeid
  • Virtuaalne projektitöö eTwinningu keskkonnas
  • Õpilaskesksete meetodite laiem kasutamine ja heade praktikate jagamine partnerkoolide vahel (õuesõpe, tandemõpe, avastusõpe, projektipõhine õpe, CLIL ehk Content and Language Integrated Learning)
  • Mitmekeelsed muinasjuturaamatud õpilaste illustratsioonidega
  • Turismiteatmikud lastelt lastele
  • Partnerriikide kunsti tutvustav isetehtud kalender
  • Partnerriikide arhitektuuri tutvustavad näitused koolides
  • Projekti nähtavaid tulemusi tutvustav päev koolis

Mobiilsused ehk projektilähetused:

  • Detsember 2020: Horvaatia – lühiajaline õpilasgruppide vahetus + õpitegevus õpetajatele
  • Veebruar 2021: Eesti – lühiajaline õpilasgruppide vahetus + õpitegevus õpetajatele
  • Mai 2021: Portugal – lühiajaline õpilasgruppide vahetus + õpitegevus õpetajatele
  • Oktoober 2021: Hispaania – lühiajaline õpilasgruppide vahetus + õpitegevus õpetajatele
  • Märts 2022: Sloveenia – lühiajaline õpilasgruppide vahetus + õpitegevus õpetajatele
  • Mai 2022: Kreeka – lühiajaline õpilasgruppide vahetus + õpitegevus õpetajatele

Meilt oodatav konkreetne panus:

  • Projektinädala korraldamine veebruaris 2021 (õpetajad + õpilased)

Õpilastele: rahvatantsude, regilaulu ja kandle õpetamine; Eesti rahvustoitude valmistamine; Eesti muistendi, legendi või muinasjutu tutvustamine; Pärnu Muuseumi ja Eesti Rahva Muuseumi ning Laulupeo Muuseumi külastus Tartus

Õpetajatele: meie kooli heade kogemuste ja tugevuste jagamine (loovuse arendamine, koostöö Kunstide Majaga, tugevad tugisüsteemid, õppenõustamine, IKT vahendite lõimimine õppetöös kultuuriteemade käsitlemisel)

  • Partnerriikide arhitektuuri tutvustava fotoalbumi ja slaidiesitluse koostamine