Meie kultuurid – meie rikkus

Projekti algus: 01.09.2020
Projekti lõpp: 31.08.2022
Projekti ametlik keel: inglise
Projekti eelarve meie koolil: 31 835 eurot
Projekti sihtgrupp: 1.-6.klassi õpilased ja klassiõpetajad; oskusainete ja inglise keele õpetajad
Projektipartnerid:
- Sloveenia, Rače – Osnovna šola Rače
- Kreeka, Edessa – 4o Dimotiko Sholio Edessas
- Portugal, Assoori saared, Terceira saar, Angra do Heroísmo – EBI Francisco Ferreira Drummond
- Hispaania, Ferrol – CEIP Cruceiro de Canido
- Horvaatia, Rijeka- Osnovna skola Gornja Vezica
Projekti sisu ja eesmärgid:
Antud projekt arenes välja samateemalisest eTwinningu projektist, mis viidi antud partneritega läbi 2019/2020 õppeaastal.
Projekti peamised eesmärgid:
- Euroopa kultuuripärandi väärtustamine hariduse, elukestva õppe, formaalse ja mitteformaalse õppe lõimimise, sotsiaalsete oskuste arendamise, kultuurialase silmaringi avardamise ning mitmekülgsuse austamise kaudu
- Õpilaste sotsiaalse lõimumise soodustamine nii kohalikul kui Euroopa tasandil, vähemate võimalustega ning õpiraskustega laste kaasamine
- Kultuurilise teadlikkuse ja tolerantsuse õpetamine/arendamine õpilastes
Kultuuripärandi osas keskendutakse antud projektis iga partnerriigi rahvatantsule ja -muusikale, tähtsamatele vaatamisväärsustele ja muuseumidele, olulisematele muinasjuttudele ja legendidele ning köögikunstile.
Projekt aitab arendada ka õpilaste võõrkeele- ja digipädevusi.
Nähtavad tulemused ja väljundid:
- Partnerriikide kultuuripärandit tutvustav DVD ja eRaamat
- CD parterriikide muusika ja lastelauludega
- CD partnerriikide rahvuskeelte baastunniga
- Projektinädalate raames avatud töötoad õpetamaks partnerriikide rahvustantse, tutvustamaks rahvustoite ja esitlemaks tähtsamaid legende, muinasjutte või muistendeid
- Virtuaalne projektitöö eTwinningu keskkonnas
- Õpilaskesksete meetodite laiem kasutamine ja heade praktikate jagamine partnerkoolide vahel (õuesõpe, tandemõpe, avastusõpe, projektipõhine õpe, CLIL ehk Content and Language Integrated Learning)
- Mitmekeelsed muinasjuturaamatud õpilaste illustratsioonidega
- Turismiteatmikud lastelt lastele
- Partnerriikide kunsti tutvustav isetehtud kalender
- Partnerriikide arhitektuuri tutvustavad näitused koolides
- Projekti nähtavaid tulemusi tutvustav päev koolis
Mobiilsused ehk projektilähetused:
- Detsember 2020: Horvaatia – lühiajaline õpilasgruppide vahetus + õpitegevus õpetajatele
- Veebruar 2021: Eesti – lühiajaline õpilasgruppide vahetus + õpitegevus õpetajatele
- Mai 2021: Portugal – lühiajaline õpilasgruppide vahetus + õpitegevus õpetajatele
- Oktoober 2021: Hispaania – lühiajaline õpilasgruppide vahetus + õpitegevus õpetajatele
- Märts 2022: Sloveenia – lühiajaline õpilasgruppide vahetus + õpitegevus õpetajatele
- Mai 2022: Kreeka – lühiajaline õpilasgruppide vahetus + õpitegevus õpetajatele
Meilt oodatav konkreetne panus:
- Projektinädala korraldamine veebruaris 2021 (õpetajad + õpilased)
Õpilastele: rahvatantsude, regilaulu ja kandle õpetamine; Eesti rahvustoitude valmistamine; Eesti muistendi, legendi või muinasjutu tutvustamine; Pärnu Muuseumi ja Eesti Rahva Muuseumi ning Laulupeo Muuseumi külastus Tartus
Õpetajatele: meie kooli heade kogemuste ja tugevuste jagamine (loovuse arendamine, koostöö Kunstide Majaga, tugevad tugisüsteemid, õppenõustamine, IKT vahendite lõimimine õppetöös kultuuriteemade käsitlemisel)
- Partnerriikide arhitektuuri tutvustava fotoalbumi ja slaidiesitluse koostamine