Kuninga tänava põhikooli 2.c klassis sai poiste algatusel ette võetud projektide tegemine. See tähendab, et iga õpilane uuris või katsetas või meisterdas midagi. Maikuu lõpus tutvustasid kõik oma tegemisi klassikaaslastele. Uudistama olid palutud ka vanemad, sest nemadki olid panustanud laste projektidesse.
Milliseid projekte siis lapsed ette võtsid? Uuriti sipelgaid, haisid, tiigreid ja berni alpi karjakoera. Kasvatati tšillipipart, tomateid, herneid, päevalilli. Valmis üks muinasjuturaamat ja alguse sai üks luulekogu.
Väga palju elevust tekitas harjarobot, mis liikus papist meisterdatud rajal. Selle valmistaja osaleb kunagi kindlasti saates „Rakett 69“.
Käsitööprojektide tulemusena valmis kirevate värvidega klaasisulatuspilt, imearmsad keraamilised majad-küünlaalused, vilditud prossid ja võluvad pärliloomad. Suurepärase puutöö näitena esitleti kodumaja maketti.
Lemmikteemaks olid katsed. Klassile tutvustati põrkavat muna ja tantsivaid rosinaid. Klassiruumi toodi purskav vulkaan, vahutavad ookeanilained ning salapärane laavalamp. Palju põnevat katsetamist pakkusid projektiõhtul õli, äädikas ja vesi.
Lood, mida lapsed oma projekte tutvustades rääkisid, olid samuti kaasahaaravad. Projektidega olid seotud kõik pereliikmed. Vennad aitasid seemneid külvata ja aerosoolvärviga värvida, isad tõid poest vajalikud vahendid ja joonistasid kavandid, emad filmisid ja assisteerisid katsete läbiviimisel, kiisud mängisid pärlitega ja tekitasid sellega paraja segaduse.
Mida kasulikku projektitegemine õpetas? Kindlasti oli tore koos perega toimetada. Lisaks usun, et lapsed said positiivse esinemiskogemuse.
Kas me sellist ettevõtmist kordame? Ei tea. Aga ma tean, et mõnel lapsel on juba uus idee järgmise projekti jaoks olemas.
õpetaja Katrin Kurvits